Etusivu > Tiedote Mäntyharjun ekomaksujen postituksesta

TIEDOTE 16.10.2012

Mäntyharjun ekomaksujen postitus myöhästyi viikolla
– älä hätäile eräpäivän kanssa

Kymenlaakson Jäte Oy:n mäntyharjulaisille lähettämien ekomaksujen postitus myöhästyi noin viikolla. Laskujen piti saapua koteihin maanantaista 8.10. alkaen. Laskujen tulostus ja postitus kuitenkin myöhästyivät Itellasta johtuvista syistä noin viikolla, ja laskut saapuivat koteihin vasta maanantaista 15.10. alkaen.

Asukkaiden ei tarvitse huolestua eräpäivästä (22.10.), Kymenlaakson Jäte Oy:n asiakaspalvelu lupaa jatkaa maksuaikaa lokakuun loppuun saakka.

Ekomaksu laskutetaan nyt ensimmäistä kertaa mäntyharjulaisilta. Asukkaat ovat soitelleet laskuista, ja asiakaspalvelussa on ruuhkaa. Jos asiakas ei pääse läpi asiakaspalveluun, voi asiakaspalveluun laittaa viestiä myös sähköpostitse asiakaspalvelu@kymenlaaksonjate.fi.

Laskutettavien vapaa-ajan kiinteistöjen kiinteistörekisteritiedoissa on ilmennyt epäselvyyksiä. Nyt kotiin saapuneen ekomaksulaskun mahdolliset virheet tulee korjata suoraan Kymenlaakson Jäte Oy:n asiakaspalvelun kautta. Asiakaspalvelu kerää asukkaiden ilmoituksia rekisteritietojen epäselvyyksistä listalle, ja välittää listan kunnan rakennusvalvontaan. Kiinteistörekisterissä olevat mahdolliset virheet korjaa kunnan rakennusvalvonta, jolloin tiedot saadaan ajan tasalle ensi vuoden laskutusta varten (esim. puretut kiinteistöt, omistajanvaihdokset).

Laskun saaneiden kannattaa myös lukea laskun liite, jossa kerrotaan, mihin jätehuoltopalveluihin ekomaksuilla kerättävä raha käytetään. Ekomaksu on jätehuollon perusmaksu, jolla jokainen mäntyharjulainen asunto ja vapaa-ajanasunto on osaltaan mukana rahoittamassa kaikille yhteisesti käytettävissä olevia jätehuollon palveluja, kuten hyötyjätepisteitä, vaarallisten jätteiden keräystä ja jäteasemaa.

ASIAKASPALVELU:
Kymenlaakson Jäte Oy